WETENSCHAP DE KLAS IN!

27 januari 2019 - via deze website

Ontwikkel samen met wetenschappers een project!

Wetenschappelijke thema's: uitwerking van het thema Protest ! 

Vorig jaar zijn we gestart met een twee jaar durende samenwerking met het wetenschapsknooppunt. Afgelopen woensdag is de publicatie hiervan gepresenteerd! 

Door mee te doen aan de Radboud Science Teams krijg je als leraar de unieke kans om ruim twee jaar samen met toponderzoekers van de Radboud Universiteit te werken aan ontwikkeling van onderwijs. Daarnaast leer je door dit project om onderzoekend leren vorm te geven in de klas.

 

Je ontwikkelt een goed inzicht in hoe activiteiten eruit zien die vragen oproepen en leerlingen uitdagen om zelf onderzoek te doen. Bovendien geeft het de kans om de vaardigheden van jou en je teamgenoten in het begeleiden van onderzoekend leren te versterken, doordat je ook begeleiding krijgt bij de uitvoer van het project in de klas.

 

Tot slot komt het project als hoofdstuk in de boekenreeks ‘Wetenschappelijke doorbraken de klas in’, met vermelding van de deelnemende leraren en scholen en foto’s van het project in de klas.

 


In boek acht staan de thema’s ‘Kleding’, ‘Magneten’ en ‘Protest’ centraal. De activiteiten bij de thema’s zijn concreet en in detail uitgewerkt, zodat ze makkelijk uit te voeren zijn in de klas.

 

Protest gaat over de ‘besmettelijkheid’ van protest en over hoe mensen elkaar in zulke situaties kunnen beïnvloeden. Wanneer springt een protest over van de ene op de andere groep en waarom? En laat jij je beïnvloeden door iemand anders en op welke manier gebeurt dat?


Wie gaat er in protest als een leerling onterecht wordt gestraft?

 

Met vriendelijke groet, 
Team KCSTip

 

 

Terug naar het nieuwsoverzicht